neljapäev, 29. september 2016

Raamatupidajast


Minu nimi on Ljudmila Gussarova. Elan numbrite ja seaduste maailmas väiksest lapsest saadik. Kuna minu ema oli raamatupidaja, siis eriala valikul suurt probleemi ei olnud. Mulle meeldis alati teha erinevad arvutusi, numbrilisi jaotusi ja niisama täita numbritega erinevaid blankette. Milline arvutustehnika oli tollel ajal? Arvelaud, mille ajalugu loetakse sajanditega, aritmomeeter Felix ja hiljem arvutusmasin „Iskra“.

Nooruses harrastasin arvutustehnikat ja lõpetasin Leningradi mehhaanikatehnikumi programmeerija erialal, kuid töötada selles valdkonnas mulle ei meeldinud. Asusin Autobaasi tööle raamatupidajana ja sellest ajast jäingi sellesse ametisse. Peale Autobaasi olin raamatupidaja Läti Teeninduskombinaadis ja oma esimest ametikoha pearaamatupidajana sain Valgamaa Kommunaalsoojusenergia ettevõttes.

Pearaamatupidajana olen töötanud nii kaubanduses, kui ka eelarvelistes asutustes. Peale Eesti Vabariigi iseseisvuse taastamist registreerisin ennast FIE-na ja minu ees avanes ääretult lai tegevusväli: korraldan ja pean suurte ja väikeste firmade raamatupidamist, osutan ettevõtjatele ja firmade juhtidele konsultatsiooniteenust, pean loenguid ning õpetan eraisikutele aruannete koostamist ja iseseisvat arvepidamist.

1982. aastal lõpetasin Lätis asuva Riia Keskstatistika Õppekombinaadi pearaamatupidaja aastapikkuse kursuse.

1986. aastal lõpetasin Leningradis asuva Voznesenski nimelise finantsmajandusinstituudi.

Aastatel 2002-2003 läbisin AS KEA õppekeskuses 8-kuused kvalifikatsiooni kursused eesti keeles.
Kestvalt võtan osa erinevatest seminaridest ja osalen erialastel kursustel.

Oma pika kutseelu jooksul olen välja õpetanud 3 raamatupidajat, kes käesoleval ajal töötavad edukalt pearaamatupidajatena.

Olen osutanud erialast abi paljudele tudengitele.

Oman töökogemust kaasomandiga ettevõtetes nagu AS College-Kellari - soome-eesti õmblusettevõtte.

Mõni aeg tagasi korraldasin OÜ Valervika raamatupidamist. Pidasin 12 aasta jooksul OÜ Lumehelves raamatupidamist - ettevõtte, kelle põhitegevusala on kodumasinate müük ja hooldus.
Tunnen tollidokumentide vormistamise nüansse.

Praegusel ajal on mul tihe koostöö transportettevõtega OÜ Decardo. Osutan raamatupidamisteenust korteriühistule, toidukauplusele ja internet-poodidele, õmblusateljeele ja veel mitmetele väikestele ettevõtetele. Igaaastaselt aitan FIE tuludeklaratsiooni täitmisel ja selle esitamisel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar